Αγαπητοί συνάδελφοι,
Όπως γνωρίζετε, µε ανακοίνωση της η ∆ιοίκηση της τράπεζας εξέδωσε
πρόγραµµα εθελουσίας εξόδου προς όλο το προσωπικό της Τράπεζας και των
θυγατρικών.
Έχουµε ενστάσεις ως προς τον χρόνο ανακοίνωσης του προγράµµατος εν
µέσω καλοκαιρινής περιόδου και αδειών , περίοδος που είναι δύσκολη για κάποιον να
αποφασίσει τόσο σοβαρά πράγµατα µέσα σε αυτό το διάστηµα.
Ευνόητο είναι πως κάθε συνάδελφος, πριν πάρει τις αποφάσεις του, πρέπει να
εξετάσει µε προσοχή τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού του προγράµµατος, σε
σχέση µε τον δικό του µακροπρόθεσµο προσωπικό και οικογενειακό
προγραµµατισµό.
Η δική µας εκτίµηση είναι ότι το πρόγραµµα αποχώρησης δεν είναι το
αναµενόµενο και είναι κατώτερο των αντικειµενικών προσδοκιών των συναδέλφων.
Σε σχέση µε το Π.Α, εµείς πιστεύουµε πως η άσχηµη κατάσταση της
οικονοµίας, οι πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες που βιώνει η χώρα, ο φόβος και η
αβεβαιότητα για το µέλλον, δεν πρέπει να οδηγήσουν τους συναδέλφους µας σε
βεβιασµένες ενέργειες. ∆εν πρέπει να οδηγήσουν σε «λύσεις» απόσυρσης, ιδιώτευσης
και φυγής, απεµπολώντας µια πολυετή εργασιακή πορεία και προσφορά, τα
εργασιακά δικαιώµατα, που µε συλλογική προσπάθεια και επιµονή έχουµε
κατοχυρώσει.
∆εν θίγεται το τι θα γίνει µε το ταµείο αλληλοβοήθειας το οποίο οδηγείται και
µαθηµατικώς στην καταστροφή καθώς η συνεχή εκροή συναδέλφων δεν µπορεί να
διασφαλίσει τα αποθεµατικά του ταµείου για αυτούς που θα επιλέξουν να
συνεχίσουν.
Από την διεύθυνση προσωπικού θα πρέπει να δίνεται κάθε βοήθεια για τον
τρόπο υπολογισµού του τελικού ποσού που δικαιούται ο εργαζόµενος. Προτείνουµε
να µπορεί να γίνει αίτηµα του ενδιαφερόµενου εργαζόµενου ως προς το υπολογισµό
του ύψους της αποζηµίωσης και να δίδεται γραπτή απάντηση από την ∆ιεύθυνση.
Επίσης η απαίτηση για παραίτηση από οποιαδήποτε διεκδίκηση υφιστάµενη ή
µελλοντική προκαλεί νοµικά αλλά και ουσιαστικά ζητήµατα.
Aπαιτείται διευκρίνηση για το καθεστώς φορολόγησης που ισχύει µε
συγκεκριµένα παραδείγµατα που να καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις. Από σχετική διερεύνηση η υφιστάµενη νοµοθεσία για την φορολόγηση των
αποζηµιώσεων παρατίθεται :
Φορολογία αποζηµιώσεως
• Αρθρο 14. Αυτοτελής φορολόγηση εισοδήµατος από µισθωτές υπηρεσίες
1.Με την επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης γ' της παρ. 4 του άρθρου 45,
φορολογούνται αυτοτελώς, εξαντλούµενης της φορολογικής υποχρεώσεως, τα ποσά
των αποζηµιώσεων που καταβάλλονται στους δικαιούχους µε βάση:
α) το άρθρο 1 του β.δ. 16/18 Ιουλίου 1920 (ΦΕΚ 158 Α),
β) το ν. 2112/1920 (ΦΕΚ 67 Α),
γ) το άρθρο 94 του ν.δ. 3026/1954 (ΦΕΚ 235 Α).
Ο φόρος υπολογίζεται, µε βάση την παρακάτω κλίµακα:
Κλιµάκιο αποζηµίωσης (ευρώ)
Φορολογικός συντελεστής (%)
0 - 60.000 0%
60.001 - 100.000 10%
100.001 - 150.000 20%
150.001 και άνω 30%
Ο φόρος παρακρατείται κατά την πληρωµή της αποζηµίωσης στον δικαιούχο. Με την
επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 45, οι
διατάξεις αυτής της περίπτωσης εφαρµόζονται αναλόγως και για κάθε εφάπαξ
αποζηµίωση που παρέχεται από οποιονδήποτε φορέα και για οποιονδήποτε λόγο
διακοπής της σχέσης εργασίας ή άλλης σύµβασης, η οποία συνδέει τον φορέα µε τον
δικαιούχο της αποζηµίωσης. Αν το ποσό που καταβάλλεται στον δικαιούχο της
αποζηµίωσης υπερβαίνει εκείνο που πρέπει να του καταβληθεί, σύµφωνα µε τις
κείµενες διατάξεις, το συνολικό ποσό της αποζηµίωσης που καταβάλλεται
φορολογείται σύµφωνα µε την πιο πάνω κλίµακα.
Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονοµικών, που δηµοσιεύονται στην Εφηµερίδα της
Κυβερνήσεως, καθορίζεται η φορολογική αρχή που είναι αρµόδια για την επιστροφή
του φόρου στο δικαιούχο, σε περίπτωση που το ποσό του φόρου που παρακρατήθηκε
υπερβαίνει αυτό που οφείλεται.
H Εκτελεστικής επιτροπής της ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Όπως γνωρίζετε, µε ανακοίνωση της η ∆ιοίκηση της τράπεζας εξέδωσε
πρόγραµµα εθελουσίας εξόδου προς όλο το προσωπικό της Τράπεζας και των
θυγατρικών.
Έχουµε ενστάσεις ως προς τον χρόνο ανακοίνωσης του προγράµµατος εν
µέσω καλοκαιρινής περιόδου και αδειών , περίοδος που είναι δύσκολη για κάποιον να
αποφασίσει τόσο σοβαρά πράγµατα µέσα σε αυτό το διάστηµα.
Ευνόητο είναι πως κάθε συνάδελφος, πριν πάρει τις αποφάσεις του, πρέπει να
εξετάσει µε προσοχή τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού του προγράµµατος, σε
σχέση µε τον δικό του µακροπρόθεσµο προσωπικό και οικογενειακό
προγραµµατισµό.
Η δική µας εκτίµηση είναι ότι το πρόγραµµα αποχώρησης δεν είναι το
αναµενόµενο και είναι κατώτερο των αντικειµενικών προσδοκιών των συναδέλφων.
Σε σχέση µε το Π.Α, εµείς πιστεύουµε πως η άσχηµη κατάσταση της
οικονοµίας, οι πρωτόγνωρα δύσκολες συνθήκες που βιώνει η χώρα, ο φόβος και η
αβεβαιότητα για το µέλλον, δεν πρέπει να οδηγήσουν τους συναδέλφους µας σε
βεβιασµένες ενέργειες. ∆εν πρέπει να οδηγήσουν σε «λύσεις» απόσυρσης, ιδιώτευσης
και φυγής, απεµπολώντας µια πολυετή εργασιακή πορεία και προσφορά, τα
εργασιακά δικαιώµατα, που µε συλλογική προσπάθεια και επιµονή έχουµε
κατοχυρώσει.
∆εν θίγεται το τι θα γίνει µε το ταµείο αλληλοβοήθειας το οποίο οδηγείται και
µαθηµατικώς στην καταστροφή καθώς η συνεχή εκροή συναδέλφων δεν µπορεί να
διασφαλίσει τα αποθεµατικά του ταµείου για αυτούς που θα επιλέξουν να
συνεχίσουν.
Από την διεύθυνση προσωπικού θα πρέπει να δίνεται κάθε βοήθεια για τον
τρόπο υπολογισµού του τελικού ποσού που δικαιούται ο εργαζόµενος. Προτείνουµε
να µπορεί να γίνει αίτηµα του ενδιαφερόµενου εργαζόµενου ως προς το υπολογισµό
του ύψους της αποζηµίωσης και να δίδεται γραπτή απάντηση από την ∆ιεύθυνση.
Επίσης η απαίτηση για παραίτηση από οποιαδήποτε διεκδίκηση υφιστάµενη ή
µελλοντική προκαλεί νοµικά αλλά και ουσιαστικά ζητήµατα.
Aπαιτείται διευκρίνηση για το καθεστώς φορολόγησης που ισχύει µε
συγκεκριµένα παραδείγµατα που να καλύπτουν όλες τις περιπτώσεις. Από σχετική διερεύνηση η υφιστάµενη νοµοθεσία για την φορολόγηση των
αποζηµιώσεων παρατίθεται :
Φορολογία αποζηµιώσεως
• Αρθρο 14. Αυτοτελής φορολόγηση εισοδήµατος από µισθωτές υπηρεσίες
1.Με την επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης γ' της παρ. 4 του άρθρου 45,
φορολογούνται αυτοτελώς, εξαντλούµενης της φορολογικής υποχρεώσεως, τα ποσά
των αποζηµιώσεων που καταβάλλονται στους δικαιούχους µε βάση:
α) το άρθρο 1 του β.δ. 16/18 Ιουλίου 1920 (ΦΕΚ 158 Α),
β) το ν. 2112/1920 (ΦΕΚ 67 Α),
γ) το άρθρο 94 του ν.δ. 3026/1954 (ΦΕΚ 235 Α).
Ο φόρος υπολογίζεται, µε βάση την παρακάτω κλίµακα:
Κλιµάκιο αποζηµίωσης (ευρώ)
Φορολογικός συντελεστής (%)
0 - 60.000 0%
60.001 - 100.000 10%
100.001 - 150.000 20%
150.001 και άνω 30%
Ο φόρος παρακρατείται κατά την πληρωµή της αποζηµίωσης στον δικαιούχο. Με την
επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 45, οι
διατάξεις αυτής της περίπτωσης εφαρµόζονται αναλόγως και για κάθε εφάπαξ
αποζηµίωση που παρέχεται από οποιονδήποτε φορέα και για οποιονδήποτε λόγο
διακοπής της σχέσης εργασίας ή άλλης σύµβασης, η οποία συνδέει τον φορέα µε τον
δικαιούχο της αποζηµίωσης. Αν το ποσό που καταβάλλεται στον δικαιούχο της
αποζηµίωσης υπερβαίνει εκείνο που πρέπει να του καταβληθεί, σύµφωνα µε τις
κείµενες διατάξεις, το συνολικό ποσό της αποζηµίωσης που καταβάλλεται
φορολογείται σύµφωνα µε την πιο πάνω κλίµακα.
Με αποφάσεις του Υπουργού Οικονοµικών, που δηµοσιεύονται στην Εφηµερίδα της
Κυβερνήσεως, καθορίζεται η φορολογική αρχή που είναι αρµόδια για την επιστροφή
του φόρου στο δικαιούχο, σε περίπτωση που το ποσό του φόρου που παρακρατήθηκε
υπερβαίνει αυτό που οφείλεται.
H Εκτελεστικής επιτροπής της ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου